Wydział organizacyjno - prawny
wykonał: Elżbieta Motylińska typ akcji: Edycja akapitu artykułu1. Do zakresu działania Wydziału należy w szczególności:
1) realizowanie zadań w zakresie organizacji i sprawnego funkcjonowania Urzędu:
a) przedstawianie propozycji w zakresie usprawniania organizacji Urzędu oraz wdrażania nowych metod i technik zarządzania,
b) udział w opracowywaniu projektu regulaminu organizacyjnego Urzędu,
c) udział w opracowywaniu regulaminu pracy Urzędu,
d) prowadzenie rejestru i zbioru aktów normatywnych wydawanych przez organy gminy (kopii uchwał Rady, zarządzeń i pism okólnych wójta) oraz ich udostępnianie do powszechnego wglądu,
e) prowadzenie i udostępnianie do powszechnego wglądu zbioru aktów normatywnych zewnętrznych,
f) zapewnienie organizacyjno-technicznej obsługi prac wójta , kierowników wydziałów;
2) przekazywania Wojewodzie uchwał Rady;
3) sporządzania informacji z realizacji uchwał Rady;
4) gromadzenie kopii protokołów;
5) prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy pracowników Urzędu Gminy i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych;
6) realizowanie zadań w zakresie kadr i szkolenia, a zwłaszcza:
a) prowadzenie dokumentacji związanej z zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników,
b) prowadzenie akt osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
c) prowadzenie spraw związanych z urlopami pracowniczymi,
d) zapewnienie techniczno-organizacyjnej obsługi zadań związanych z dokonywaniem przeglądów kadrowych i ocen kwalifikacyjnych pracowników,
e) techniczno-organizacyjne prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem i doskonaleniem zawodowym pracowników,
f) załatwianie spraw rentowych i emerytalnych pracowników;
7) prowadzenie dokumentacji związanej z dodatkowymi pracami pracowników;
8) prowadzenie dokumentacji związanej z przyznawaniem ryczałtów;
9) prowadzenie rejestru porozumień zawieranych z jednostkami samorządu terytorialnego oraz organami administracji rządowej;
10) prowadzenie rejestru skarg i wniosków mieszkańców;
11) ewidencjonowanie spraw wynikających z rozpatrywania i załatwiania interpelacji i wniosków posłów, senatorów i radnych;
12) koordynowanie spraw związanych z zamawianiem pieczęci urzędowych, pieczątek i stempli;
13) prowadzenie archiwum zakładowego Urzędu, które obejmuje m.in.:
a) współpracę z komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie prawidłowego tworzenia teczek spraw i ich przygotowania do przekazania do archiwum zakładowego,
b) przejmowanie dokumentacji i innych źródeł informacji niepotrzebnych do bieżącego urzędowania,
c) ewidencjonowanie, przechowywanie i zabezpieczenie dokumentacji posiadanych i przejmowanych akt,
d) udostępnianie akt do celów służbowych,
e) prowadzenie brakowania dokumentacji niearchiwalnej,
f) przekazywanie dokumentacji do właściwych archiwów państwowych,
g) nadzorowanie stosowania przez komórki organizacyjne Urzędu kompletu normatywów kancelaryjno-archiwalnych (instrukcji kancelaryjnej, wykazu akt);
14) wywieszanie w lokalu Urzędu ogłoszeń i postanowień sądowych;
15) przyjmowanie pism sądowych i prokuratorskich w wypadku niemożności doręczenia ich adresatowi w miejscu zamieszkania;
16) kompletowanie danych z właściwych komórek organizacyjnych Urzędu do sporządzenia i przekazania informacji kryminalnych na zapytanie Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych;
17) prowadzenie pod względem organizacyjno-prawnym spraw stowarzyszeń i związków międzygminnych, w których gmina jest członkiem;
18) zapewnienie techniczno-organizacyjnej realizacji zadań wynikających z obsługi i współpracy z samorządami mieszkańców;
19) prowadzenie spraw związanych z organizacją przygotowań i przeprowadzeniem referendów, wyborów powszechnych oraz wyborów ławników;
20) prowadzenie ewidencji statutów i regulaminów organizacyjnych miejskich jednostek organizacyjnych, za wyjątkiem placówek oświatowych;
21) prowadzenie kontroli w gminnych jednostkach organizacyjnych pod względem prawidłowości realizacji postanowień statutowych gminy;
22) opracowywanie wniosków o przyznanie orderów i odznaczeń państwowych dla pracowników samorządowych i dyrektorów gminnych jednostek organizacyjnych.
2. W skład Wydziału organizacyjno - prawnego wchodzą:
Sekretarz Gminy – Elżbieta Motylińska
Pokój nr 11, tel. 564936825, fax. 564936832
e- mail:
Inspektor – Anna Bielicka - obsługa sekretariatu, prowadzenie spraw wojskowych, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego i kancelarii tajnej, pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów, ochrony informacji niejawnych, fundusz sołecki.
Pokój nr 2, e-mail: sekretariat@ugbartniczka.pl
tel. 564936811
Inspektor – Elżbieta Sargalska - Stanowisko do spraw obsługi Rady Gminy , kadrowych i organizacyjnych
Pokój nr 12, e-mail: rada@ugbartniczka.pl
telefon 564936827
Radca prawny – Mirosław Antoszewski
Pokój nr 13, e-mail: ugb@data.pl
TEL. 564936826
Informatyk – Jerzy Szramka
e-mail: informatyk@ugbartniczka.pl
tel 564936810