Referat Finansowy
wykonał: Benedykt Kamiński typ akcji: Dodanie akapitu artykułuOpis działania:
1) gromadzenie środków publicznych oraz ich rozdysponowywanie ,
2) przygotowywanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz projektów zmian w uchwale budżetowej,
3) sporządzanie wytycznych do opracowania niezbędnych informacji związanych z projektem uchwały budżetowej,
4) opracowywanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu gminy,
5) opracowanie układu wykonawczego budżetu gminy,
6) przekazywanie gminnym jednostkom organizacyjnym informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków tych jednostek oraz wysokości dotacji i wpłat do budżetu,
7) opracowywanie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań ustawowo zleconych,
8) sprawowanie ogólnego nadzoru nad realizacją dochodów i wydatków budżetu gminy,
9) możliwość podjęcia decyzji o blokowaniu planowanych wydatków budżetowych w przypadkach określonych prawem,
10) prowadzenie analiz ekonomicznych wykonania budżetu oraz wnioskowanie w sprawach zmian w budżecie w celu racjonalnego dysponowania środkami,
11) przedstawianie Radzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy,
12) zapewnienie realizacji zadań wynikających z zasady jawności gospodarki finansowej gminy,
a) wykładanie projektu budżetu gminy do publicznego wglądu ,
b) ogłaszanie uchwały budżetowej,
13) prowadzenie techniczno- ekonomicznej obsługi budżetu gminy ,
14) prowadzenie analitycznej i syntetycznej księgowości budżetu gminy,
15) zapewnienie bilansowania finansowych potrzeb gminy dochodami własnymi i zasilającymi,
16) prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej inwestycji gminnych ,
17) prowadzenie nadzoru i kontroli budżetowo - gospodarczej oraz czuwanie nad dyscypliną budżetową gminnych jednostek organizacyjnych ,
18) prowadzenie spraw funduszy celowych ,
19) prowadzenie obsługi kasowej Urzędu , Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej i Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
20) prowadzenie spraw wynagrodzeń Urzędu , Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej , Bibliotek i Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
21) prowadzenie spraw grupowego ubezpieczenia pracowników, zasiłków rodzinnych , zasiłków chorobowych,
22) prowadzenie gospodarki drukami ścisłego zarachowania ,
23) wydawanie świadectw miejsca pochodzenia zwierząt,
24) wykonywanie uprawnień i zadań organu podatkowego,
25) przygotowywanie projektów uchwał w sprawie określenia wysokości stawek podatków i opłat lokalnych ,
26) przedstawianie propozycji wprowadzania zwolnień innych niż ustawowe od podatków i opłat lokalnych ,
27) dokonywanie czynności sprawdzających , mających na celu:
a) sprawdzenie terminowości składania deklaracji i oświadczeń majątkowych oraz opłacania zadeklarowanych podatków,
b) stwierdzenie formalnej poprawności składania deklaracji i oświadczeń majątkowych oraz wpłacania zadeklarowanych podatków,
c) ustalanie stanu faktycznego w zakresie niezbędnym do stwierdzenia zgodności z przedstawionymi dokumentami ,
28) prowadzenie kontroli podatkowej ,
29) przedstawianie propozycji dotyczącej zarządzenia poboru podatków w drodze inkasa oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia inkaso,
30) przedstawianie propozycji udzielania ulg, obniżek, zwolnień, odraczania oraz
rozkładania na raty należności z tytułu podatków i opłat lokalnych,
31) przedstawianie propozycji umarzania zaległości podatkowych lub odsetek za zwłokę,
32) prowadzenie postępowania w zakresie windykacji należności podatkowych i nie podatkowych,
33) prowadzenie rachunkowości :
a) ustalanie i aktualizowanie zakładowego planu kont,
b) prowadzenie wykazu stosowanych ksiąg rachunkowych,
c) okresowe ustalanie lub sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów,
d) wycenianie aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego,
e) sporządzanie sprawozdań finansowych i innych, których dane wynikają z ksiąg rachunkowych,
f) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji przewidzianej przepisami finansowymi ,
34) współdziałanie z organami NK , Urzędami Skarbowymi i ich organami powołanymi
do ścigania i zwalczania przestępczości gospodarczej,
35) prognozowanie wpływu i ocena wpływu zmian wysokości podatków i opłat lokalnych jak również innych źródeł finansowania zależnych od gminy na sytuację finansową gminy oraz proponowanie zmian,
36) inspirowanie i prowadzenie współpracy z podmiotami gospodarczymi krajowymi i zagranicznymi w celu pozyskania kapitału zagranicznego dla gospodarki gminy.
37) prowadzenie nadzoru i kontroli nad realizacją dochodów i wydatków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Skład:
Alicja Kiczyńska
Skarbnik Gminy
e-mail: skarbnik@ugbartniczka.pl
Katarzyna Krajnik
inspektor - księgowość budżetowa
e-mail:fin@ugbartniczka.pl
Anna Jurkiewicz
inspektor - wymiar podatków,
email: pogrum@ugbartniczka.pl
Beata Kulawik
referent - podatki i opłaty lokalne
e-mail:vip@ugbartniczka.pl
Małgorzata Gołkowska
inspektor - obsługa kasy urzędu
e-mail: kasa@ugbartniczka.pl