Sekretarz Gminy
Sekretarz Gminy
Motylińska Elżbieta
Pokój 11
tel. 56 4936825,
fax 56 4936832
e-mail: sekretarz@ugbartniczka.pl
Zakres czynności / kompetencje:
Sekretarz Gminy wykonuje wyznaczone przez Wójta zadania ,zapewnia kompleksowe rozwiązywanie spraw wynikających z zadań gminy , a w szczególności :
- zapewnia prawidłową organizację pracy i funkcjonowanie Urzędu,
- kontrolowanie prawidłowości organizacji wewnętrznej i skuteczności pracy referatów i samodzielnych stanowisk pracy,
- przestrzegania dyscypliny pracy,
- zapewnienie terminowego załatwiania spraw obywateli skarg ,listów i wniosków,
- podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników,
- nadzorowanie przestrzegania tajemnicy państwowej i służbowej,
- zapewnienie przestrzegania prawa i właściwego stosowania przepisów prawnych w Urzędzie,
- zapewnienie warunków pracy w Urzędzie oraz spraw socjalno – bytowych pracowników i ich rodzin,
- prowadzenie zbioru przepisów gminnych i udostępnianie go do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu,
- prowadzi ewidencję zarządzeń Wójta oraz sprawuje nadzór nad ich realizacją,
- współdziała z Radą Gminy w zakresie jej działania,
- prowadzi ewidencję uchwał Rady Gminy,
- ewidencjonuje pisma okólne, zarządzenia i decyzje Wójta,
- pełni zastępstwo Wójta w razie jego nieobecności,
- opracowuje projekty regulaminu organizacyjnego, zakresy czynności poszczególnych referatów i stanowisk, zakresy kompetencji kierowników oraz kontroluje realizację tych postanowień,
- inicjuje usprawnienia, upowszechnia nowoczesne metody organizacji pracy,
- przyjmuje ustne oświadczenia woli spadkodawcy,
- sporządza zeznania świadków oraz przyjmuje oświadczenia w sprawie pracy- potrzebne do spraw rentowych i emerytalnych ,
- odpowiada za organizację i przeprowadzenie wyborów w gminie.