Logo BIP

Dziennik zmian - archiwalna wersja artykułu

Wydział Oświaty Kultury i Sportu

wykonał: Benedykt Kamiński typ akcji: Edycja akapitu artykułu

1.  Do zakresu działania Wydziału Oświaty Kultury i Sportu należy w szczególności:

1)       zapewnienie kształcenia, wychowania i opieki, w tym profilaktyki społecznej w przedszkolach, sześcioletnich szkołach podstawowych, trzyletnim gimnazjum ;

2)       zapewnienie warunków do spełniania obowiązku odbywania rocznego przygotowania przedszkolnego ;

3)       przedstawianie propozycji  dotyczących zakładania i prowadzenia:

a)        publicznych przedszkoli,

b)        szkół  podstawowych,

c)       gimnazjów;

4)    przygotowywanie dokumentacji dotyczącej ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych i gimnazjów oraz granic ich obwodów;

5)   na mocy zawartych porozumień z dyrektorami szkół [prowadzenie obsługi finansowo księgowej szkół, w tym zapewnienie prawidłowej realizacji wypłat wynagrodzeń i świadczeń socjalnych oraz rozliczeń z ZUS-em i Urzędem Skarbowym, ewidencjonowanie danych o zatrudnieniu i wynagrodzeniach pracowników placówek oświatowych, 

6)    organizowanie obsługi administracyjno gospodarczej szkół w zakresie inwestycji, remontów i zaopatrzenia w opał z zachowaniem reguł postępowania określonych ustawą o zamówieniach publicznych;

7)    podejmowanie działań zmierzających do zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki oraz wyposażenia szkół w pomoce dydaktyczne i sprzęt niezbędny do pełnej realizacji programów nauczania, wychowania i innych zadań statutowych ;

8)  opracowywanie projektów rocznych planów dochodów i wydatków oświatowych , współdziałanie w tym zakresie   dyrektorami szkół oraz odpowiednimi komórkami Urzędu Gminy;

9)   gospodarowanie  środkami budżetowymi przyznawanymi Wydziałowi;

 10)   sprawowanie nadzoru nad gospodarowaniem  mieniem szkolnym przez dyrektorów poszczególnych szkół;

 11)  opiniowanie arkuszy organizacyjnych szkół i aneksów do arkuszy w zakresie dotyczącym  kompetencji organu prowadzącego;

 12)   nadzorowanie realizacji rocznych projektów organizacji szkół zatwierdzonych przez wójta gminy;

 13) prowadzenie wymaganych zbiorczych ewidencji dotyczących spraw pracowniczych i uczniowskich, oraz sporządzanie wymaganych sprawozdań statystycznych w zakresie realizowanych zadań;

 14)  zapewnienie bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu dzieci uczęszczających do publicznych szkół podstawowych oraz gimnazjów;

 15)   przekazywanie dyrektorom szkół informacji o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci i młodzieży w wieku  3-18 lat;

 16)   kontrola spełniania obowiązków nauki przez młodzież w wieku 16-18 lat;

 17)   realizacja zadań związanych ze sprawowaniem merytorycznego nadzoru nad działalnością przedszkoli, szkół podstawowych i   gimnazjów;

 18)   realizacja zadań wynikających z ustawy o systemie informacji oświatowej;

 19)   realizacja zadań związanych z powierzeniem stanowiska i odwołaniem ze stanowiska

         dyrektora szkoły;

 20)   przygotowanie projektu regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora szkoły;

 21)   przygotowanie projektu uchwały w sprawie powołania komisji konkursowej na stanowisko dyrektora szkoły oraz udział w komisji;

 22)   prowadzenie akt osobowych dyrektorów szkół;

 23)   współpraca z dyrektorami w zakresie organizowania przeglądów stanu technicznego  oraz przygotowania inwestycji oświatowych;

 24)  przygotowanie dokumentacji związanej z wyznaczeniem nauczyciela do pełnienia zastępstwa za nieobecnego dyrektora szkoły w której nie ma stanowiska wicedyrektora; 

25)       określenie zasad udzielania i rozmiar obniżek tygodniowego wymiaru zajęć dla dyrektora szkoły oraz  przyznawanie  zwolnień od obowiązku  realizacji zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych;

26)      przygotowywanie propozycji w zakresie dodatków motywacyjnych i funkcyjnych dla dyrektorów szkół oraz wniosków o nagrody i odznaczenia dla dyrektorów;

27)      współudział przy ocenianiu pracy dyrektora szkoły;

28)      opracowywanie projektu regulaminu wynagradzania nauczycieli;

29)      przedstawianie propozycji zwiększenia wynagrodzeń nauczycieli w szkołach i placówkach ponad poziom określony w odrębnych przepisach;

30)      prowadzenie spraw z zakresu pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów szkół publicznych i  niepublicznych;

31)      realizacja zadań z zakresu awansu zawodowego nauczycieli;

32)      zapewnienie nauczycielom warunków do doskonalenia zawodowego w tym doradztwa zawodowego;

33)      przedstawienie propozycji dotyczących utworzenia służby socjalnej powołanej do gospodarowania zakładowym funduszem świadczeń socjalnych szkoły;

34)      prowadzenie postępowania w sprawie wydania zezwolenia na założenie publicznego przedszkola lub szkoły publicznej przez osobę prawną lub fizyczną;

35)      przedstawienie propozycji likwidacji szkoły publicznej przy zachowaniu wymogów określonych prawem;

36)      prowadzenie postępowania w sprawie wydania zgody na likwidację szkoły publicznej prowadzonej przez osobę prawną lub fizyczną;

37)      prowadzenie ewidencji szkół i placówek  niepublicznych;

38)      realizowanie zadań w zakresie dotowania niepublicznych przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów na zasadach określonych przez Radę Gminy;

39)      przygotowywanie projektów porozumień ze związkami zawodowymi zrzeszającymi nauczycieli dotyczących zasad współdziałania w dziedzinie oświaty i wychowania w sprawach nie ustalonych w ustawie o związkach zawodowych;

40)      współudział i koordynowanie działań w zakresie organizacji szkolnych i międzyszkolnych imprez o charakterze kulturalnym, rekreacyjnym i sportowym;

41)      opracowywanie w porozumieniu z organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami społeczno-kulturalnymi, młodzieżowymi oraz jednostkami  gospodarki uspołecznionej programów rozwoju życia kulturalnego gminy;

42)      organizowanie współdziałania w zakresie upowszechniania kultury jednostek organizacyjnych  działających na terenie gminy, w tym inicjowanie określonych działań i uzgadnianie kierunków upowszechniania kultury oraz form ich realizacji, a także podejmowanie wspólnych inwestycji o charakterze kulturalnym;

43)      organizowanie imprez kulturalnych o  charakterze gminnym  oraz wiejskim;

44)      opracowywanie  kalendarza imprez kulturalnych, koordynowanie i nadzorowanie ich przebiegu;

45)      opiniowanie, planowanie i wnioskowanie rozdziału środków przeznaczonych na kulturę;

46)      sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad działalnością  Gminnej Biblioteki Publicznej;

47)      przyjmowanie zawiadomień o organizowaniu przez osoby prawne, osoby fizyczne oraz jednostki organizacyjne i nie posiadające osobowości prawnej imprez artystycznych i rozrywkowych w ramach działalności kulturalnej odbywających się poza stałą ich siedzibą lub w sposób objazdowy;

48)      prowadzenie postępowania w sprawach o wydanie decyzji o zakazie odbycia imprezy artystycznej lub rozrywkowej, jeżeli zagraża ona życiu, zdrowiu lub mieniu w znacznych rozmiarach, lub nie zostały spełnione wymagania określone prawem;

49)      tworzenie prawno-organizacyjnych i ekonomicznych warunków dla rozwoju  kultury fizycznej i sportu;

50)      nadzorowanie zawodów i imprez sportowo-rekreacyjnych o charakterze gminnym;

51)      tworzenie, utrzymywanie i udostępnianie bazy sportowo-rekreacyjnej;

52)      współudział w rozwoju kultury fizycznej ze stowarzyszeniami kultury fizycznej oraz udzielanie im pomocy w realizacji ich zadań;

53)      nadzorowanie i kontrolowanie właściwego wykorzystania i eksploatacji obiektów i urządzeń sportowych oraz ich konserwacji;

54)      opracowywanie kalendarza imprez sportowo-rekreacyjnych oraz nadzorowanie i kontrolowanie ich przygotowania i przebiegu;

55)      opiniowanie, planowanie i wnioskowanie rozdziału środków przeznaczonych na kulturę fizyczną i sport;

56)      prowadzenie bieżącej współpracy z organizacjami pozarządowymi  w zakresie działania Wydziału ,a w szczególności:

a)     zlecenie realizacji zadania publicznego w formie otwartego konkursu ofert, lub w innym trybie, o ile inny tryb zlecenia przewidują odrębne przepisy,

b)     rozpatrywanie ofert realizacji zadania publicznego złożonych przez organizacje pozarządowe z własnej inicjatywy,

c)     przygotowywanie umów na realizację zadania publicznego,

d)     kontrola i ocena realizacji zadania publicznego w tym:

 

                            - stanu realizacji zadania,

                            - efektywności, rzetelności i  jakości wykonania zadania,

                            - prawidłowości wykorzystania środków publicznych przekazywanych na realizację zdania,

                            - prowadzenie dokumentacji określonej w przepisach prawa i w postanowieniach umowy.

 

      W skład  Wydziału Oświaty Kultury i Sportu wchodzą następujące osoby:

      Pani Teresa Rulko - Kierownik Wydziału

  Zakres czynności:

Do zakresu działania  Kierownika Wydziału Oświaty Kultury i Sportu należy w szczególności:

1. W zakresie oświaty:

1) zapewnienie kształcenia, wychowania i opieki, w tym profilaktyki społecznej w przedszkolach, sześcioletnich szkołach podstawowych, trzyletnim gimnazjum ;

2) zapewnienie warunków do spełniania obowiązku odbywania rocznego przygotowania przedszkolnego ;

3) przedstawianie propozycji  dotyczących zakładania i prowadzenia:

a) publicznych przedszkoli,

b) szkół  podstawowych,

c) gimnazjów;

4) przygotowywanie dokumentacji dotyczącej ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych i gimnazjów oraz granic ich obwodów;

5) na mocy zawartych porozumień z dyrektorami szkół zapewnienie prowadzenia obsługi finansowo księgowej szkół, w tym zapewnienie prawidłowej realizacji wypłat wynagrodzeń i świadczeń socjalnych oraz rozliczeń z ZUS-em i Urzędem Skarbowym, ewidencjonowanie danych o zatrudnieniu i wynagrodzeniach pracowników placówek oświatowych,

6) zatwierdzanie wspólnie z księgową wydziału oświaty obsługującą jednostki budżetowe (szkoły) dokumentów księgowych dotyczących dochodów i wydatków tych jednostek.

7) organizowanie obsługi administracyjno gospodarczej szkół w zakresie inwestycji, remontów i zaopatrzenia w opał z zachowaniem reguł postępowania określonych ustawą o zamówieniach publicznych;

8) podejmowanie działań zmierzających do zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki oraz wyposażenia szkół w pomoce dydaktyczne i sprzęt niezbędny do pełnej realizacji programów nauczania, wychowania i innych zadań statutowych ;

9) opracowywanie projektów rocznych planów dochodów i wydatków oświatowych , współdziałanie w tym zakresie z dyrektorami szkół oraz odpowiednimi komórkami Urzędu Gminy;

 10)  gospodarowanie  środkami budżetowymi przyznawanymi Wydziałowi;

 11) sprawowanie nadzoru nad gospodarowaniem  mieniem szkolnym przez dyrektorów  poszczególnych szkół;

 12) opiniowanie arkuszy organizacyjnych szkół i aneksów do arkuszy w zakresie dotyczącym  kompetencji organu prowadzącego;

 13) nadzorowanie realizacji rocznych projektów organizacji szkół zatwierdzonych przez wójta gminy;

 14) prowadzenie wymaganych zbiorczych ewidencji dotyczących spraw pracowniczych i uczniowskich, oraz sporządzanie wymaganych sprawozdań statystycznych w zakresie realizowanych zadań;

 15) zapewnienie bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu dzieci uczęszczających do publicznych szkół podstawowych oraz gimnazjów;

 16) przekazywanie dyrektorom szkół informacji o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci i młodzieży w wieku  3-18 lat;

 17) kontrola spełniania obowiązków nauki przez młodzież w wieku 16-18 lat;

 18) realizacja zadań związanych ze sprawowaniem merytorycznego nadzoru nad działalnością przedszkoli, szkół podstawowych i   gimnazjów;

 19)   realizacja zadań wynikających z ustawy o systemie informacji oświatowej;

 20)   realizacja zadań związanych z powierzeniem stanowiska i odwołaniem ze stanowiska

         dyrektora szkoły;

 21) przygotowanie projektu regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora szkoły;

 22) przygotowanie projektu uchwały w sprawie powołania komisji konkursowej na stanowisko dyrektora szkoły oraz udział w komisji;

 23) prowadzenie akt osobowych dyrektorów szkół;

 24) współpraca z dyrektorami w zakresie organizowania przeglądów stanu technicznego  oraz przygotowania inwestycji oświatowych;

 25) przygotowanie dokumentacji związanej z wyznaczeniem nauczyciela do pełnienia zastępstwa za nieobecnego dyrektora szkoły w której nie ma stanowiska wicedyrektora; 

26)  określenie zasad udzielania i rozmiar obniżek tygodniowego wymiaru zajęć dla dyrektora szkoły oraz  przyznawanie  zwolnień od obowiązku  realizacji zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych;

27) przygotowywanie propozycji w zakresie dodatków motywacyjnych i funkcyjnych dla dyrektorów szkół oraz wniosków o nagrody i odznaczenia dla dyrektorów;

28) współudział przy ocenianiu pracy dyrektora szkoły;

29) opracowywanie projektu regulaminu wynagradzania nauczycieli;

30)  przedstawianie propozycji zwiększenia wynagrodzeń nauczycieli w szkołach i placówkach ponad poziom określony w odrębnych przepisach;

31)  prowadzenie spraw z zakresu pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów szkół publicznych i  niepublicznych;

32)  realizacja zadań z zakresu awansu zawodowego nauczycieli;

33)  zapewnienie nauczycielom warunków do doskonalenia zawodowego w tym doradztwa zawodowego;

34)  przedstawienie propozycji dotyczących utworzenia służby socjalnej powołanej do gospodarowania zakładowym funduszem świadczeń socjalnych szkoły;

35)  prowadzenie postępowania w sprawie wydania zezwolenia na założenie publicznego przedszkola lub szkoły publicznej przez osobę prawną lub fizyczną;

36)  przedstawienie propozycji likwidacji szkoły publicznej przy zachowaniu wymogów określonych prawem;

37)  prowadzenie postępowania w sprawie wydania zgody na likwidację szkoły publicznej prowadzonej przez osobę prawną lub fizyczną;

38)  prowadzenie ewidencji szkół i placówek  niepublicznych;

39)  realizowanie zadań w zakresie dotowania niepublicznych przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów na zasadach określonych przez Radę Gminy;

40)  przygotowywanie projektów porozumień ze związkami zawodowymi zrzeszającymi nauczycieli dotyczących zasad współdziałania w dziedzinie oświaty i wychowania w sprawach nie ustalonych w ustawie o związkach zawodowych;

41)  współudział i koordynowanie działań w zakresie organizacji szkolnych i międzyszkolnych imprez o charakterze kulturalnym, rekreacyjnym i sportowym;

 

2. W zakresie kultury:

1)        opracowywanie w porozumieniu z organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami społeczno-kulturalnymi, młodzieżowymi oraz jednostkami  gospodarki uspołecznionej programów rozwoju życia kulturalnego gminy;

2)        organizowanie współdziałania w zakresie upowszechniania kultury jednostek organizacyjnych  działających na terenie gminy, w tym inicjowanie określonych działań i uzgadnianie kierunków upowszechniania kultury oraz form ich realizacji, a także podejmowanie wspólnych inwestycji o charakterze kulturalnym;

3)        organizowanie imprez kulturalnych o  charakterze gminnym  oraz wiejskim;

4)        opracowywanie  kalendarza imprez kulturalnych, koordynowanie i nadzorowanie ich przebiegu;

5)        opiniowanie, planowanie i wnioskowanie rozdziału środków przeznaczonych na kulturę;

6)        sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad działalnością  Gminnej Biblioteki Publicznej;

7)        przyjmowanie zawiadomień o organizowaniu przez osoby prawne, osoby fizyczne oraz jednostki organizacyjne i nie posiadające osobowości prawnej imprez artystycznych i rozrywkowych w ramach działalności kulturalnej odbywających się poza stałą ich siedzibą lub w sposób objazdowy;

8)        prowadzenie postępowania w sprawach o wydanie decyzji o zakazie odbycia imprezy artystycznej lub rozrywkowej, jeżeli zagraża ona życiu, zdrowiu lub mieniu w znacznych rozmiarach, lub nie zostały spełnione wymagania określone prawem;

9)        prowadzenie bieżącej współpracy z organizacjami pozarządowymi w zakresie działania Wydziału, a w szczególności:

a)    zlecenie realizacji zadania publicznego w formie otwartego konkursu ofert, lub w innym trybie, o ile inny tryb zlecenia przewidują odrębne przepisy,

b)   rozpatrywanie ofert realizacji zadania publicznego złożonych przez organizacje pozarządowe z własnej inicjatywy,

c)    przygotowywanie umów na realizację zadania publicznego,

d)   kontrola i ocena realizacji zadania publicznego w tym:

                  - stanu realizacji zadania,

                  - efektywności, rzetelności i  jakości wykonania zadania,

                  - prawidłowości wykorzystania środków publicznych przekazywanych na realizację zdania,

                 - prowadzenie dokumentacji określonej w przepisach prawa i w postanowieniach      umowy.

  

3. W zakresie sportu:

1)      tworzenie prawno-organizacyjnych i ekonomicznych warunków dla rozwoju  kultury fizycznej i sportu;

2)      nadzorowanie zawodów i imprez sportowo-rekreacyjnych o charakterze gminnym;

3)      tworzenie, utrzymywanie i udostępnianie bazy sportowo-rekreacyjnej;

4)      współudział w rozwoju kultury fizycznej ze stowarzyszeniami kultury fizycznej oraz udzielanie im pomocy w realizacji ich zadań;

5)      nadzorowanie i kontrolowanie właściwego wykorzystania i eksploatacji obiektów i urządzeń sportowych oraz ich konserwacji;

6)      opracowywanie kalendarza imprez sportowo-rekreacyjnych oraz nadzorowanie i kontrolowanie ich przygotowania i przebiegu;

7)      opiniowanie, planowanie i wnioskowanie rozdziału środków przeznaczonych na kulturę fizyczną i sport;

 

4. W zakresie zdrowia:

        1) prowadzenie spraw związanych z polityką prozdrowotną;

        2) w przypadku wystąpienia chorób zakaźnych lub skażeń chemicznych i promieniotwórczych:  wprowadzenie obowiązku poddania się badaniom lekarskim, leczeniu, szczepieniom ochronnym oraz stosowanie innych środków profilaktycznych i zabiegów,  niezbędnych do ich zwalczania;

3)  podejmowanie działań na rzecz osób niepełnosprawnych poprzez wspieranie inicjatyw służących osobom niepełnosprawnym;

4)  współpraca z organami samorządowymi i administracją rządową w zakresie pomocy osobom niepełnosprawnym;

5)  współpraca z organizacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych;

7)  współpraca z  Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w zakresie pomocy społecznej i świadczeń rodzinnych.

 

III.  Obowiązki pracownicze.

Do obowiązków pracownika samorządowego gminy należy dbałość o wykonanie zadań publicznych gminy z uwzględnieniem interesu państwa, gminy oraz indywidualnych interesów obywateli, zgodnie z art. 100 § 1 i § 2 Kodeksu pracy, ma Pani obowiązek:

1. Wykonywać pracę sumiennie i starannie, sprawnie i bezinteresownie.

2. Przestrzegać czasu pracy ustalonego w jednostce.

3. Przestrzegać regulaminu pracy i ustalonego w jednostce porządku.

4. Przestrzegać przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy (w szczególności określonych w art. 211 i 212 Kodeksu pracy), a także przepisów przeciwpożarowych.

5. Dbać o dobro jednostki, chronić jej mienie oraz zachować w tajemnicy informacje, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę.

6.    Zachować tajemnicę państwową i służbową w zakresie przez prawo przewidzianym.

7.    Zachować uprzejmość i życzliwość w kontaktach ze zwierzchnikami i współpracownikami oraz kontaktach z obywatelami.

8.    Zachować się z godnością w miejscu pracy i poza nim.

9.    Przestrzegać w jednostce zasad współżycia społecznego.

11.      Sumienne i staranne wypełniać polecenia przełożonego.

12.      Przestrzegać prawo.

 

 

IV. Uprawnienia

    Jest Pani uprawniona do:

1.    Posługiwania się pieczątką imienną o treści „ Kierownik Wydziału mgr Teresa Rulko”, Z up. Wójta mgr Teresa Rulko Kierownik Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu.

2.    Prowadzenia postępowania w sprawach indywidualnych.

 

V.  Odpowiedzialność

Ponosi Pani odpowiedzialność za:

1.    Prawidłowe, rzetelne i terminowe realizowanie powierzonych Pani zadań i spraw określonych w tym dokumencie.

2.    Zachowanie tajemnicy państwowej i służbowej.

3.    Prowadzenie akt zgodnie z instrukcją kancelaryjna i jednolitym rzeczowym wykazie akt.

4.    Ochronę danych osobowych przed niepowołanym dostępem, nieuzasadnioną modyfikacją lub zniszczeniem, nielegalnym ujawnieniem lub pozyskaniem w zakresie do zadań wynikających z zakresu czynności.

 

 

 

     Pani Maria Kamińska - Księgowa obsługi szkół 

Zakres czynności:

1. Organizacja i kierowanie komórką księgowości w Wydziale Oświaty Urzędu Gminy Bartniczka. 

2. Prowadzenie całości spraw związanych z rachunkowością, zobowiązaniami podatkowymi, ubezpieczeniami i płacami. 

3. Opracowanie, w porozumieniu z Skarbnikiem Gminy Bartniczka, zakładowego planu kont wraz z zasadami rachunkowości oraz przedłożenie go do zatwierdzenia. 

4. Prowadzenie rachunkowości jednostek obsługiwanych przez Wydział, sprawozdawczości w tym zakresie zgodnie z ustawa o rachunkowości oraz przy uwzględnieniu przepisów ustawy o finansach publicznych, a także pozostałych przepisów prawnych mających zastosowanie do jednostek budżetowych. 

5. Wycena aktywów i pasywów, rzetelne i terminowe ustalenie wyniku finansowego, sporządzanie bilansu obsługiwanych jednostek.

    6. Zapewnienie właściwego przebiegu operacji gospodarczych i finansowych pod kątem ich zgodności z planami finansowymi i zaangażowaniem oraz ochroną mienia będącego w posiadaniu jednostek objętych obsługą. 

7. Nadzór nad przestrzeganiem instrukcji obiegu kontroli dokumentów, kasowej i inwentaryzacji w obsługiwanych jednostkach. 

    8. Opracowanie i przedłożenie do zatwierdzenia rocznego planu amortyzacji składników majątku trwałego oraz planu inwentaryzacji majątku. 

    9. Sprawdzanie i przedkładanie do zatwierdzenia raportów dotyczących: 

  • stanu środków pieniężnych – co tydzień (dwa tygodnie), 
  • stanu należności i zobowiązań. 

       10. Sprawowanie kontroli formalno-prawnej i rachunkowej wszystkich dowodów księgowych oraz innych dokumentów powodujących skutki finansowe w tym również czy jest potwierdzony pod względem merytorycznym przez upoważniona osobę.

11. Kontrola dowodów księgowych i ich dekretacje z zachowaniem przepisów Ministra Finansów w sprawie klasyfikacji budżetowej, ustawy o rachunkowości, rozporządzeń potwierdzona własnoręcznym podpisem.

12. Organizacja i nadzór przebiegu inwentaryzacji składników majątku oraz sprawdzenie rozliczeń poinwentaryzacyjnych.

13. Terminowe i prawidłowe rozliczenie osób materialnie odpowiedzialnych za powierzone w obsługiwanych jednostkach mienie.

14. Osobista kontrola nad terminową regulacją zobowiązań publicznoprawnych (podatkowych, celnych, ubezpieczeniowych) z zachowaniem ustawy o finansach publicznych i samorządzie gminnym.

        15. Organizacja i nadzór prowadzenia ewidencji księgowej techniką komputerową w sposób zapewniający ochronę przed niedozwolonymi zmianami, uszkodzeniem, a także dostępem osób nieupoważnionych.

16. Organizacja i nadzór prowadzenia ewidencji podatkowej i związanej z nią dokumentacji rozliczeniowej zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych i prawnych.

17. Organizacja i nadzór rachuby płac z pełną dokumentacją i ewidencją dla celów kosztowych, podatkowych i ubezpieczeń społecznych.

18. Zapewnienie terminowej wypłaty należnych wynagrodzeń dla pracowników oświaty i osób zatrudnionych na umowy cywilnoprawne.

        19. Bieżące, rzetelne i terminowe sporządzanie zestawień obrotów i sald miesięcznie, bilansu za okres roczny oraz informacji z przebiegu realizacji budżetu za półrocze i rok finansowy w terminach wyznaczonych okresami sprawozdawczymi oraz pozostałych sprawozdań i analiz okresowych .

        20. Weryfikacja operacji gospodarczych pod względem stosowania przez obsługiwane jednostki budżetowe ustawy prawo zamówień publicznych oraz zgłaszanie stwierdzonych nieprawidłowości kierownikowi jednostki

21. Wykonywanie innych czynności zleconych przez Skarbnika Gminy, które mieszczą się w zakresie praw i obowiązków głównego księgowego.

IV. Uprawnienia

       Do zakresu Pani czynności należy uprawnienie do:

      1.      Posługiwania się pieczątką imienną o treści „ Księgowa  Maria Kamińska”.

      2.      Odbioru faktur VAT, faktur korygujących oraz not korygujących.

      3.      Dekretowania dowodów księgowych.

     4.      Zatwierdzanie wspólnie z Kierownikiem Wydziału Oświaty dokumentów księgowych dotyczących dochodów i wydatków obsługiwanych jednostek bużetowych.

     5.      Podpisywania jako księgowa obsługiwanych jednostek sprawozdań finansowych, deklaracji podatkowych i rozliczeń z ZUS-em oraz innych dokumentów wymagających akceptacji księgowego obsługiwanych jednostek.

     6.      Wystawiania dowodów bankowych na operacje gotówkowe i bezgotówkowe.

     7.      Ustalanie wspólnie z Kierownikiem wydziału Oświaty obiegu i kontroli dokumentów księgowych.

     8.      Kontroli wewnętrznej majątku jednostki, gospodarki pieniężnej, dokumentów i ewidencji.

 

Realizacja czynności wynikających z udzielonych pełnomocnictw i prokury. 

V. Odpowiedzialność

 

Ponosi Pani odpowiedzialność za:

1.      Prawidłowe prowadzenie ksiąg rachunkowych oraz wykonywanie obowiązków określonych ustawą o rachunkowości, a także wymienionych wyżej w punktach I i II.

2.      Prawidłowe i rzetelne prowadzenie dokumentacji i ewidencji finansowej, podatkowej, płacowej i ubezpieczeniowej.

3.      Prawidłowe i terminowe sporządzanie bilansu, zestawień obrotów i sald, analiz z wykonania budżetu jednostki organizacyjnej, sprawozdań, deklaracji podatkowych i rozliczeń z ZUS-em.

4.      Terminowe regulowanie zobowiązań podatkowych, ubezpieczeniowych i innych publicznoprawnych.

 

Ponadto ponosi Pani:

1.      Służbową odpowiedzialność za całość powierzonych zadań i spraw określonych w tym dokumencie oraz za pkt. 2 i 3 z zakresu obowiązków specjalisty ds. finansowych.

2.      Materialną odpowiedzialność określoną przepisami prawa pracy i prawa cywilnego.

 

Pani Joanna Wołojewicz

 

Zakres czynności:

   1. Prowadzenie książki korespondencji

2. Organizowanie i prowadzenie obsługi kasowej  i bankowej  (wydawanie czeków gotówkowych, dokonywanie przelewów).

3. Sporządzanie codziennie raportów kasowych z przychodów i rozchodów.

4. Prowadzenie książki druków ścisłego zarachowania.

5. Sporządzanie list płac na wynagrodzenia dla nauczycieli, obsługi i administracji do wypłaty.

6. Organizowanie i prowadzenie działalności informacyjnej, szkoleniowej oraz

banku danych dla potrzeb obsługiwanych szkół i przedszkoli.

7. Organizowanie obiegu i kontroli dokumentów księgowych dotyczących obsługiwanych jednostek.

8. Sporządzanie sprawozdania PFRON do dnia 20-stego każdego miesiąca.

9. Prowadzenie ewidencji i rozliczanie zwolnień lekarskich zgodnie z przepisami ZUS.

10. Archiwizowanie dokumentów

11. Prowadzenie archiwum zawierającego teczki osobowe byłych pracowników oświaty

12. Prowadzenie spraw kadrowych pracowników oświaty

13.Sporządzanie deklaracji podatkowych (PIT-4,8,11,40) imiennych pracowników i  rozliczeniowych z urzędem skarbowym.

14. Wydawanie zaświadczeń o zarobkach i prowadzenie i prowadzenie ewidencji

       na podstawie dochodów źródłowych.

 15. Przestrzeganie wymogów ustawy o zamówieniach publicznych w odniesieniu do  przedkładanych dokumentów

 16. Prowadzenie księgi druków ścisłego zarachowania.

 17. Prowadzenie kart podatników- sporządzanie wykazu do dodatkowego wynagrodzenia  rocznego.

18. Prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem pracowników.

19. Sporządzanie deklaracji rozliczeniowych i zgłoszeniowych ZUS

20. Prowadzenie kart wynagrodzeń i kart podatkowych dla zatrudnionych pracowników

21. Zaopatrzenie w artykuły biurowe

22. Prowadzenie kart zasiłkowych.

    IV. Uprawnienia

    Jest Pani uprawniona do:

1.    Posługiwania się w trakcie realizacji powierzonych zadań pieczątką imienną o treści „Specjalista ds. finansowych  Joanna Wołojewicz”.

2.    Prowadzenia postępowania w sprawach indywidualnych.

 

V.  Odpowiedzialność 

Ponosi Pani odpowiedzialność za:

1.    Prawidłowe, rzetelne i terminowe realizowanie powierzonych Pani zadań i spraw określonych w tym dokumencie.

2.     Zachowanie tajemnicy państwowej i służbowej, informacji niejawnych, przestrzegania ustawy o ochronie danych osobowych.

3.    Prowadzenie akt zgodnie z instrukcją kancelaryjna i jednolitym rzeczowym wykazem akt.

4.    Materialną odpowiedzialność określoną przepisami prawa pracy i prawa cywilnego.