Wydział organizacyjno - prawny
wykonał: Benedykt Kamiński typ akcji: Edycja akapitu artykułu1. Do Zakresu działania Wydziału należy w szcególności:
1) realizowanie zadań w zakresie organizacji i sprawnego funkcjonowania Urzędu:
a) przedstawianie propozycji w zakresie usprawniania organizacji Urzędu oraz wdrażania nowych metod i technik zarządzania,
b) udział w opracowywaniu projektu regulaminu organizacyjnego Urzędu,
c) udział w opracowywaniu regulaminu pracy Urzędu,
d) prowadzenie rejestru i zbioru aktów normatywnych wydawanych przez organy gminy (kopii uchwał Rady, zarządzeń i pism okólnych wójta) oraz ich udostępnianie do powszechnego wglądu,
e) prowadzenie i udostępnianie do powszechnego wglądu zbioru aktów normatywnych zewnętrznych,
f) zapewnienie organizacyjno-technicznej obsługi prac wójta , kierowników wydziałów;
2) przekazywania Wojewodzie uchwał Rady;
3) sporządzania informacji z realizacji uchwał Rady;
4) gromadzenie kopii protokołów;
5) prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy pracowników Urzędu Gminy i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych;
6) realizowanie zadań w zakresie kadr i szkolenia, a zwłaszcza:
a) prowadzenie dokumentacji związanej z zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników,
b) prowadzenie akt osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
c) prowadzenie spraw związanych z urlopami pracowniczymi,
d) zapewnienie techniczno-organizacyjnej obsługi zadań związanych z dokonywaniem przeglądów kadrowych i ocen kwalifikacyjnych pracowników,
e) techniczno-organizacyjne prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem i doskonaleniem zawodowym pracowników,
f) załatwianie spraw rentowych i emerytalnych pracowników;
7) prowadzenie dokumentacji związanej z dodatkowymi pracami pracowników;
8) prowadzenie dokumentacji związanej z przyznawaniem ryczałtów;
9) prowadzenie rejestru porozumień zawieranych z jednostkami samorządu terytorialnego oraz organami administracji rządowej;
10) prowadzenie rejestru skarg i wniosków mieszkańców;
11) ewidencjonowanie spraw wynikających z rozpatrywania i załatwiania interpelacji i wniosków posłów, senatorów i radnych;
12) koordynowanie spraw związanych z zamawianiem pieczęci urzędowych, pieczątek i stempli;
13) prowadzenie archiwum zakładowego Urzędu, które obejmuje m.in.:
a) współpracę z komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie prawidłowego tworzenia teczek spraw i ich przygotowania do przekazania do archiwum zakładowego,
b) przejmowanie dokumentacji i innych źródeł informacji niepotrzebnych do bieżącego urzędowania,
c) ewidencjonowanie, przechowywanie i zabezpieczenie dokumentacji posiadanych i przejmowanych akt,
d) udostępnianie akt do celów służbowych,
e) prowadzenie brakowania dokumentacji niearchiwalnej,
f) przekazywanie dokumentacji do właściwych archiwów państwowych,
g) nadzorowanie stosowania przez komórki organizacyjne Urzędu kompletu normatywów kancelaryjno-archiwalnych (instrukcji kancelaryjnej, wykazu akt);
14) wywieszanie w lokalu Urzędu ogłoszeń i postanowień sądowych;
15) przyjmowanie pism sądowych i prokuratorskich w wypadku niemożności doręczenia ich adresatowi w miejscu zamieszkania;
16) kompletowanie danych z właściwych komórek organizacyjnych Urzędu do sporządzenia i przekazania informacji kryminalnych na zapytanie Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych;
17) prowadzenie pod względem organizacyjno-prawnym spraw stowarzyszeń i związków międzygminnych, w których gmina jest członkiem;
18) zapewnienie techniczno-organizacyjnej realizacji zadań wynikających z obsługi i współpracy z samorządami mieszkańców;
19) prowadzenie spraw związanych z organizacją przygotowań i przeprowadzeniem referendów, wyborów powszechnych oraz wyborów ławników;
20) prowadzenie ewidencji statutów i regulaminów organizacyjnych miejskich jednostek organizacyjnych, za wyjątkiem placówek oświatowych;
21) prowadzenie kontroli w gminnych jednostkach organizacyjnych pod względem prawidłowości realizacji postanowień statutowych gminy;
22) opracowywanie wniosków o przyznanie orderów i odznaczeń państwowych dla pracowników samorządowych i dyrektorów gminnych jednostek organizacyjnych.
2. W skład Wydziału organizacyjno - prawnego wchodzą:
Sekretarz Gminy – Pan Benedykt Kamiński e- mail: sekretarz@ugbartniczka.pl tel. 0564936560, 0564936484 Wykonuje wyznaczone przez Wójta zadania, zapewnia kompleksowe rozwiązywanie spraw wynikających z zadań gminy i pełni funkcję kierownika wydziału organizacyjno - prawnego. Do zadań sekretarza należy w szczególności : 1) zapewnia prawidłową organizację pracy i funkcjonowanie Urzędu; 2) kontrolowanie prawidłowości organizacji wewnętrznej i skuteczności pracy wydziałów i samodzielnych stanowisk pracy; 3) czuwanie nad dyscypliną pracy; 4) zapewnienie terminowego załatwiania spraw obywateli skarg ,listów i wniosków; 5) umożliwiani podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników; 6) nadzorowanie przestrzegania tajemnicy państwowej i służbowej; 7) zapewnienie przestrzegania prawa i właściwego stosowania przepisów prawnych w Urzędzie; 8) zapewnienie warunków pracy w Urzędzie oraz spraw socjalno – bytowych pracowników i ich rodzin; 9) przekazywanie bieżących przepisów na poszczególne stanowiska pracy; 10) prowadzi ewidencję zarządzeń Wójta oraz sprawuje nadzór nad ich realizacją; 11) współdziała z Radą Gminy w zakresie jej działania; 12) prowadzi ewidencję uchwał Rady Gminy; 13) ewidencjonuje pisma okólne, zarządzenia i decyzje Wójta; 14) pełni zastępstwo Wójta w razie jego nieobecności; 15) opracowuje projekty regulaminu organizacyjnego, zakresy czynności poszczególnych wydziałów i stanowisk, zakresy kompetencji kierowników oraz kontroluje realizację tych postanowień; 16) inicjuje usprawnienia, upowszechnia nowoczesne metody organizacji pracy; 17) przyjmuje ustne oświadczenia woli spadkodawcy; 18) sporządza zeznania świadków oraz przyjmuje oświadczenia w sprawie pracy- potrzebne do spraw rentowych i emerytalnych; 19) odpowiada za organizację i przeprowadzenie wyborów w gminie; 20) dokonuje kontroli wewnętrznej w Urzędzie gminy i podległych jednostkach.
2) Sekretariat - Pani Elżbieta Wrzosek
3) Obsługa Rady Gminy, sprawy kadrowe i organizacyjne - Pani Elżbieta Sargalska.
4) Radca Prawny - Pani Maria Szymańska
5) Informatyk - Pan Jerzy Szramka;
Obsługa Rady Gminy, sprawy kadrowe i organizacyjne